הנפקת דוחות ליקויים בבניין

הנפקת דוחות ליקויים בבניין לצערנו הרב ליקויי בנייה נחשבים נפוצים בישראל בשל היעדר מקצועיות של קבלני בנייה וכך מדי שנה ניתן לראות ליקויים בבנייה. חברתנו מבצעת בדיקת ליקויים בבניין תוך הנפקת דוחות ליקויים בבניין.

תקופות לביקורת מבנים

לפי הקבוע בחוק, לכל מבנה יש תקופות לביקורת מבנים במהלך התקופה על הקבלן לבצע את התיקונים השונים, זאת כאשר רוכש הדירה הודיע הודעה מסודרת על הליקוים השונים. ביקורת מבנים אשר תתרחש מוקדם עשויה למנוע צרות בהמשך ואי נוחות בתיקון המבנה לאחר מגורים בבית.

יתרה מכך, ככל שהדיווח על הליקויים יהיה מוקדם יותר, כך עלות תהיה נמוכה יותר בהשוואה לעלויות לאחר עבודת גמר. לעיתים הליקויים אינם ברורים לעין לצורך כך המהנדס יעשה שימוש בציוד אשר ברשותו על מנת לתקן את הליקויים השונים בצורה הטובה ביותר.

אילו ליקויים בנייה קיימים

קיימים מספר רב של ליקויי בנייה אשר ביכולתו של המהנדס לזהות במהרה לטובת תיקון איכותי. אותם ליקויים עשויים לפגוע במראה הבית והסיבות להופעת הליקויים הן שימוש בחומרים שאינם מתאימים תוך ביצוע רשלני ואינו מופקד.

הנפקת דוחות ליקויים בבניין

כעת נפרט אודות ליקויי הבנייה השונים:

פגם בפרופיל: בחלונות השונים ניתן לראות כיצד הפרופיל נפגע וכתוצאה מכך החלון התעקם. מחובתו של הקבלן לתקן את הפגם על מנת לאפשר לדיירים לעשות שימוש בחלון.

ברז מים חלוד: במידה וידית הברז חלודה ואינה מתאימה לשימוש, הרי חשוב ביותר למסור על כך הודעה לקבלן על מנת להיערך לתיקון מתאים.

עיגון לקוי: נוסף על כך, חבל כביסה שאינו מעוגן עשוי לפגוע באיכות החיים בדירה. על הקבלן לדאוג כי החבל מחובר במספר ברגים ולא רק בבורג אחד.

כנפי תריסים פגומות: המטרה של התריסים בבית היא למנוע מעבר של רוחות או קולות או אור ולכן חשוב ביותר להקפיד לסגור את התריסים במהירות האפשרית.

טיח לקוי: מדובר על ליקוי נוסף המחייב התייחסות מצד הקבלן. כאשר הטיח אינו מבוצע כראוי, הרי המשמעות עשויה להיות חדירה של מים תחתיו.

אותם ליקויים המופיעים על פני השטח עשוים לגרום נזקים רבים הן מבחינה פרקטית והן מבחינה בריאותית ולכן חשוב ביותר להזמין חברה מקצועית לצורך טיפול בליקויים וכתיבת דוח המפרט את הליקויים השונים. חוסר דיוק או תשומת לב עשוי לגרום לבנייה לא איכותית ואף החמרה במצב ולכן חשוב ביותר לטפל במפגעים השונים.

מהי מטרת דוח ליקוים

הכנה של דוח ליקויים מאפשרת לרוכשים של דירה האם כדאי לתקן את הליקויים השונים או שמא לוותר לקבלן על הליקויים תמורת קבלת פיצוי כספי, זאת במקרה כי אין מדובר על ליקויי בטיחות. מה כולל דוח ליקויי בנייה?

פרטי הדירה: הדוח יכלול את הפרטים של הדירה.

פרטי כותב הדוח: נוסף על כך, הדוח יכלול פרטים אודות כותב הדוח.

תיעוד הליקוים השונים: יתרה מכך, הדוח יכלול תיעוד של הליקויים השונים.

כל אחד מהפרמטרים השונים צריך להיכתב בצורה מפורטת במטרה לא להגיע למצב של אי נעימות במידה והדוח יועבר לבית משפט. כאשר מומחים בתחום יהיו אמונים על כתיבת הדוח, הרי התוצאה תהיה חשיפת הליקויים ותיקונם בהקדם האפשרי על ידי מומחים לטובת שיפור איכות החיים במבנה.

הזמנת מומחים לביצוע ביקורת מבנים

נציין כי הדוחות מהווים אסמכתא חשובה ביותר ועל מזמין הדוח לוודא כי ביצוע ביקורת המבנים נעשית על ידי מומחים בתחום אשר להם ניסיון רב. חברתנו הינה חברה מומחית בהנפקה של דוחות ליק

להצעת מחיר מהירה
תוכן עניינים
התקשרו עכשיו 054-6040044